Sökning: "Idrottsmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade ordet Idrottsmarknadsföring.

  1. 6. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Helgen; Erica Severin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER

  2. 7. Hur lockas publiken till arenan? : En studie om IF Elfsborg, Borås Basket & Borås Hockeys Marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andréas Lilja; Catrin Nilsson; [2008]
    Nyckelord :matcharrangemang; idrottsmarknadsföring; elitidrottsklubbar; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : Idrotten blir allt mer kommersialiserad och professionell. I takt med att klubbarna blir merprofessionella ställs även högre krav på marknadsföringsmässiga åtgärder. Begreppetidrottsmarknadsföring får en allt viktigare innebörd hos dagens elitidrottsklubbar. LÄS MER