Sökning: "Idrottsmarknadsföring"
Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade ordet Idrottsmarknadsföring.
6. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER
7. Hur lockas publiken till arenan? : En studie om IF Elfsborg, Borås Basket & Borås Hockeys Marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idrotten blir allt mer kommersialiserad och professionell. I takt med att klubbarna blir merprofessionella ställs även högre krav på marknadsföringsmässiga åtgärder. Begreppetidrottsmarknadsföring får en allt viktigare innebörd hos dagens elitidrottsklubbar. LÄS MER