Sökning: "Innehållsmarknadsföring på sociala medier"

Visar resultat 16 - 16 av 16 uppsatser innehållade orden Innehållsmarknadsföring på sociala medier.

  1. 16. Innehållsmarknadsföring på sociala medier : En studie om Generation Y:s mottaglighet i sociala mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Malin Hallgren; André Lago; Johan Ericson; [2014]
    Nyckelord :Innehållsmarknadsföring; sociala medier; Generation Y;

    Sammanfattning : Genom att läsa tidigare forskning om Generation Y, innehållsmarknadsföring och om sociala medier under uppsatsprocessen förändrades problemställningen succesivt, i enlighet med en abduktiv forskningsansats. Studiens fokus utvecklades från att undersöka alternativa marknadsföringsmetoder vid marknadsföring mot Generation Y till att omfatta på vilken social medieplattform Generation Y är mest mottaglig för innehållsbaserad marknadsföring. LÄS MER