Sökning: "Innehållsmarknadsföring på sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Innehållsmarknadsföring på sociala medier.

  1. 11. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Lindmark; Fanny Lundqvist; [2017]
    Nyckelord :Rättsvetenskap; marknadsföringslag; innehållsmarknadsföring; reklam på sociala medier; annonsmarkering i sociala medier;

    Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER

  2. 12. Att bygga kundrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om hur företag kommunicerar på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Frida Simonato; Louise De Groot; [2016]
    Nyckelord :Relation; sociala medier; kommunikation; varumärke; Instagram; Facebook; företag; Ving; publik;

    Sammanfattning : Framväxten av sociala medier har kommit och få en viktig funktion i dagens medielandskap.  Att sociala medier har gjort det möjligt för företag att vara tillgängliga där konsumenterna redan är har gjort sociala medier till en naturlig kanal för marknadskommunikation. LÄS MER

  3. 13. Sociala medier som ett marknadsföringsfenomen : En studie om företags processer för att skapa innehåll och konsumenters engagemang

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Johansson; Tobias Svensson; [2016]
    Nyckelord :Social media; the social marketing process; involvement on social media; segmentation by behavior; content marketing; social-CRM; co-CRM; firm-generated content; user-generated content; negativity bias; E-WOM; viral marketing; Social media; den sociala marknadsföringsprocessen; engagemang på sociala medier; segmentering utefter beteendemönster; innehållsmarknadsföring; social-CRM; co-CRM; företagsgenererat innehåll; användargenererat innehåll; negativity bias; E-WOM; viral marknadsföring.;

    Sammanfattning :   Frågeställningar: Hur ser företags processer ut för att skapa innehåll till sociala medier? Hur engagerar sig konsumenter till innehåll som företag publicerat på sociala medier? Syfte: Det huvudsakliga syftet med studien är att beskriva och förklara företags processer för att skapa innehåll till sociala medier och analysera konsumenters engagemang till innehåll som företag publicerat. Studien syftar även till att tillhandahålla en konceptuell figur för hur förloppet att skapa, publicera och följa upp innehåll mellan ett företag och ett konsultbolag ser ut. LÄS MER

  4. 14. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Josefine Mårtensson; Wannisa Andersson; Bojana Milovanovic; [2015]
    Nyckelord :Marketing communication; Visual communication; Content marketing; image interpretation; Emotion; Instagram; Marknadskommunikation; Visuell kommunikation; Innehållsmarknadsföring; Tolkning av bilder; Emotion; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER

  5. 15. Innehållsmarknadsföring på sociala medier : En studie om Generation Y:s mottaglighet i sociala mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Malin Hallgren; André Lago; Johan Ericsson; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Innehållsmarknadsföring; Generation Y; Sociala Medier;

    Sammanfattning : By reading earlier research on Generation Y, content marketing and on social media during the working process the problem has gradually changed, in accordance with an abductive research approach. The study focus has developed from examine marketing methods on marketing towards Generation Y to include on what social media platform Generation Y is most susceptible for content marketing. LÄS MER