Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nelli Johansson; Emma Törnberg; Frida Möllberg; [2021]
    Nyckelord :Content marketing; Digital marketing; Millennials; Customer engagement behavior; Social media; Instagram; Brand loyalty; Innehållsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Millenials; Instagram; Kundengagemangsbeteende; Sociala medier; Varumärkeslojalite;

    Sammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER

  3. 3. Semiotisk analys på varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mathilda Enlund; Sofia Koltsida; Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :brand identity; brand communication; brandimage; content marketing; Kapferer s brand identity prism.; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; innehållsmarknadsföring och Kapferer´s brand identity prism;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är en stark marknadsföringsstrategi för att exponera ett varumärkes identitet därav är sociala medier är därför en väsentlig marknadsföringsplattform för att förstärka varumärkets distinkta idé om deras identitet. Den visuella interaktionen från varumärket genererar skapandet av tankar, kopplingar och minnesvärda upplevelser för konsumenterna som kommer påverka deras relation till varumärket. LÄS MER

  4. 4. Innehållet räknas : När marknadsföring skapar varumärkestillit och varumärkeslojalitet

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Albin Bergh; [2019]
    Nyckelord :Social media; digital marketing; content marketing; consumers; value creation; brand trust; brand loyalty; informative posts; personal posts; entertaining posts; Sociala medier; digital marknadsföring; innehållsmarknadsföring; konsumenter; skapa värde; varumärkestillit; varumärkeslojalitet; informerande inlägg; personliga inlägg och underhållande inlägg;

    Sammanfattning : How and what companies publishes on social media have become more important. Different types of post generate different type of effects and if companies want to create brand loyalty and brand trust they must take this in consideration. LÄS MER

  5. 5. Göteborg 2021 : Hur en jubileumssatsning kan attrahera besökare till en destination

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Julia Eldeblad; Ellen Löfquist; [2019]
    Nyckelord :Gothenburg 2021; anniversary initiative; destination development; marketing; tourism; Göteborg 2021; jubileumssatsning; destinationsutveckling; marknadsföring; turism;

    Sammanfattning : År 2021 fyller Göteborg 400 år som stad. På initiativ av Göteborgs kommun och Göteborg & Co firas detta med en stor jubileumssatsning som involverar ett stort antal projekt. Hela jubileumssatsningen startade år 2010 och sträcker sig fram till självaste jubileumsåret 2021. LÄS MER