Sökning: "entertaining posts"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden entertaining posts.
1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER
2. Sportjournalistik, möt TikTok – Underhållning i kvadrat : En kvantitativ innehållsanalys med nyhetsvärden i centrum
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Since the birth of social media, journalism has been challenged through an increasing social media popularity. Newsrooms have consequently established a presence in social media of their own. LÄS MER
3. Den underhållande polisen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur anställdas privata kommunikation på underhållningsforumet TikTok bidrar till att bygga förtroenderelationer mellan medborgare och myndigheter. Genom en kvalitativ forskningsmetod har vi analyserat en fallstudie av polisen Patrik Widells inlägg på TikTok. LÄS MER
4. Innehållet räknas : När marknadsföring skapar varumärkestillit och varumärkeslojalitet
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : How and what companies publishes on social media have become more important. Different types of post generate different type of effects and if companies want to create brand loyalty and brand trust they must take this in consideration. LÄS MER
5. Stop being so informative! : A quantitative study on social media content and consumer engagement
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: Considering previous research on consumers’ social media engagement, content types and social media platforms, the purpose of this research was to explain the relationship between social media content types employed by brands and levels of consumers’ engagement. This since brands nowadays turn more towards branded content rather than advertising and several scholars expressing an urge for explaining an assumed relationship. LÄS MER