Sökning: "Johan Solberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Johan Solberg.

  1. 1. The possibilities of location-based marketing and the challenges of privacy : A cross-cultural study between Sweden and New Zealand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Johan Rambrandt; Simon Thordmark; [2016]
    Nyckelord :Privacy; Location-based services; Customer behavior; Location-based marketing; Applications and Smartphones;

    Sammanfattning : Abstract Title: The possibilities of location-based marketing and the challenges of privacy – a cross cultural study between Sweden and New Zealand. Date: 2016-05-20 Level: Bachelor Thesis in Marketing Author: Johan Rambrandt and Simon Thordmark Supervisor: Klaus Solberg Soilen Problem formulation:If and when does location-based marketing intrude on individual's privacy?Does individual's perceive privacy differentially in Sweden and New Zealand?From the individual's perspective, what is the accepted limit for information disclosure? Purpose: The purpose of our bachelor thesis is to study if and when location-based marketing intrude on individual's privacy and how location-based marketing affect the individuals in both Sweden and New Zealand. LÄS MER

  2. 2. Vad vill analytikerna ha? – En attitydundersökning kring årsredovisningen

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Waxberg; Johan Rönnblad; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Solberg Kommunikation (2005) identifierade genom en undersökning riktad mot IR-ansvariga på företag en diskrepans mellan vad företagen anser vara viktig information i årsredovisningen och vad marknaden efterfrågar. Vidare såg de också att en majoritet av företagen inte genomfört någon undersökning som utreder betydelsen av årsredovisningen som dokument och dess innehåll. LÄS MER