Sökning: "Johan Törnroth"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Johan Törnroth.

  1. 1. Hållbarhet ut i fingerspetsarna – En fallstudie av Trelleborg AB:s arbete med att implementera en hållbarhetsstrategi med hjälp av en inbäddad struktur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Ström; Johan Törnroth; [2017-08-30]
    Nyckelord :Inbäddad struktur; integrerad struktur; hållbarhetsimplementering; hållbarhet; CSR;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Hållbarhetsrelaterade frågor är en kritisk faktor i samhället och det krävs nya rutiner för att skapa en mer hållbar utveckling. Näringslivet spelar en stor roll i hur framtidens samhälle kommer se ut där påtryckningar från intressenter har lett till att företag adresserar hållbarhetsfrågor i allt större utsträckning. LÄS MER

  2. 2. KOMMUNICERA FÖR ATT ÖVERLEVA – En kvantitativ studie om gymnasieskolors kommunikation i syfte att rekrytera elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Tverelv; Johan Törnroth; [2016-09-08]
    Nyckelord :kommunikation; Strategisk kommunikation; gymnasiemarknad; gymnasiemarknadsföring; målgrupp; kanal; budskap;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Examinator: Mathias Färdigh Sidantal: 65 (inklusive referenser och bilagor) Antal ord: 19 501 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur gymnasieskolor i Sverige kommunicerar i syfte att rekrytera elever. Teori: Strategisk kommunikation (inklusive teorier om målgrupp, budskap och kanal) Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Enkätsvar från 289 gymnasieskolor i Sverige Resultat: Med strategisk kommunikation som teoretisk ram redovisas hur de undersökta svenska gymnasieskolorna arbetar med målgrupper samt vilka budskap och kanaler de använder. LÄS MER