Sökning: "Konst Realism"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Konst Realism.

  1. 1. Den dödlige narren : En studie av satir och humor i dödsdansen av Hans Holbein den yngre

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Sofie Karadh; [2023]
    Nyckelord :Dance of death; Hans Holbein the younger; Satire; Satire in art; Renaissance; Medieval; Iconography; Carnevalesque; Grotesque realism; Dödsdans; Danse Macabre; Hans Holbein den yngre; Satir; Satir i konst; Renässansen; Medeltiden; Panofsky; Kemp; Bachtin; Ikonografi; grotesk realism;

    Sammanfattning : Hans Holbein's Dance of Death has fascinated researchers for centuries, and in the shape of the book Les Simulachres et historiées de la mort, published in 1538, it was going to change the perception of the dance of death theme for a long time ahead. What most researchers point out about Holbein's pictures is its underlying sense of satire or irony – but is typically glossed over as a matter of fact. LÄS MER

  2. 2. Does an increase in adaptive audio lead to an increase in perceptual realism in first-person games?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Petter Persson; [2023]
    Nyckelord :Game; adaptive; procedural; interactive; audio; sound; immersion; presence; immersive; present; first-person; realism; perceptual; Unreal Engine; virtual;

    Sammanfattning : When striving for realism in first-person games, the use of sampled audio has been frequent, and it is often argued that a higher level of auditory authenticity will lead to an increased realism.However, in this paper, it is argued that, for the purpose of realism, attention should instead be directed at making players themselves a more contributing factor to how sound is perceived; the more the audio of a game changes with, or adapts to, player input, the more realistic it should be perceived. LÄS MER

  3. 3. Webbserier där musik och illustration går samman : En kvalitativ audiovisuell analys av Cursed Princess Club kapitel 131 Proposal (part 1)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Karolina Nilsson; [2023]
    Nyckelord :webbserier; webtoon; audiovisuell analys; serier; mental hälsa;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet musik i webbserier där en kvalitativ audiovisuell analys har gjorts av kapitel 131 ur webbserien Cursed Princess Club publicerad på hemsidan och appen vid namn Webtoons. Frågeställningen är följande: På vilket sätt samspelar ljud och bild för att skapa en upplevelse av händelser och atmosfär i webbserien Cursed Princess Club kapitel 131? Analysen av materialet gjordes med hjälp av ljud, filmtekniska, seriebegrepp och visuellanalys gällande färg. LÄS MER

  4. 4. Designing immersive sonic landscapes

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Oskar Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Sound designing; Immersion; Sonic landscapes; Complexity;

    Sammanfattning : Ambiences that represent environments or landscapes play a crucial role in the soundtrack of a film when the geographic setting is important for the film’s narrative. When sound designers can encourage viewers to both notice and accept the environment displayed in the film, this can contribute to an immersive experience. LÄS MER

  5. 5. The Relationship Between Humans and the Environment in The Grapes of Wrath

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Zsofia Orosz; [2022]
    Nyckelord :realism; realist fiction; fiction; steinbeck; naturalism; john steinbeck; the grapes of wrath; great depression; great depression literature; environmental impacts; climate fiction; socialism; communism; human agency; environment; human environment relationship;

    Sammanfattning : The paper explores the human-environment relationship in Steinbeck's The Grapes of Wrath. It argues that every impact on humans by the environment or by human-made objects is initially triggered by human actions. The paper questions humans' and objects' agency. LÄS MER