Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. EU:s klimatstrategier för utfasning av fossila bränslen till år 2030 och år 2050. En undersökning av sju länders utsläpp, klimatstrategier och målsättningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Elvira Andersson; Felicia Törneman; [2023-11-08]
    Nyckelord :Net Zero; Green Deal; Climate strategies; NECP; LTS; Climate policy; Renewable energy; LULUCF; GHG-emissions;

    Sammanfattning : Europeiska unionen har genom sin Green Deal målet att bli den första klimatneutrala regionen år 2050, där alla medlemsländer åtagit sig målsättningen, samt delmålet med en 55% reducering av utsläpp till år 2030. Medlemsländerna har presenterat kortsiktiga och långsiktiga strategier som presenterar hur de ska nå målsättningarna. LÄS MER

  2. 2. Causal Discovery for Time Series : Based on Continuous Optimization

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Ali Nouri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Causal discovery is an important field of study that seeks to understand the underlying relationships between variables in a system. The goal of causal discovery is to discover the causal relationships from observational data and determine the direction of influence between variables. LÄS MER

  3. 3. Industry Brands and Enchantment: How Disenchantment of the Mental Health App Industry Brand Influences Companies Within the Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Olivia Hagman; Ellen Håkman; [2022-08-04]
    Nyckelord :Industry Brands; Mental Health Apps; Enchantment; Disenchantment; Consumer Perceptions; Industry Image; Industry Aura; Stigma;

    Sammanfattning : Enchantment is at the heart of most marketing and branding operations, therefore, there is reason to believe it is part of the broader picture of the more unexplored concept of industry brands. To study how enchantment discourses of industry brands influence companies, we employ the rich context of an industry brand that has received mixed reviews in terms of its ability to appeal to consumers, namely mental health apps. LÄS MER

  4. 4. A quantitative study on the effect LQS & LTS has on purchase intention in an online context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sebastian Dietrichsteiner; Kasper Lindgren; Irfan Okanovic; [2022]
    Nyckelord :Limited Quantity Scarcity LQS ; Limited time scarcity LTS ; Purchase intention; behavioural intent;

    Sammanfattning : Background:Scarcity refers to a basic economic problem, the gap between limited resources and limitlesswants. This situation requires people to make decisions on how to allocate resourcesefficiently in order to satisfy basic needs and as many additional wants as possible. LÄS MER

  5. 5. Cykeln är nyckeln - Integrationen av cykelinfrastruktur i Malmös större kollektivtrafikknutpunkter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Jakob Mellin; [2022]
    Nyckelord :Bicycle integration; Transit hub; Infrastructure design; bicycle parking; bicycle network; Traffic conflict study; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor är en resekombination som har möjligheten att kombinera cykelns flexibilitet med den regionala kollektivtrafikens höga hastighet, för att skapa ett konkurrenskraftigt, hållbart resealternativ gentemot bilen. Genom att underlätta för kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor har svenska städer en möjlighet att nå sina mål om att reducera trängsel och miljöutsläpp. LÄS MER