Sökning: "Leia"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade ordet Leia.

  1. 16. Skillnader och likheter mellan kvinnliga actionhjältar under 1970-, 1980- & 2010-talet : En analys av kvinnliga karaktärer i actionfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jenny Weijland; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Laura Mulvey was the first to suggest that women and men have different positions on the screen; men drives the plot forward, and the women are objects of masculine desire and lust. The purpose of this report was to look at and compare the two characters from the 70’s - and 80's with two characters from the 00’s - and 2010’s to gain a deeper understanding and insight into how female action heroes are presented. LÄS MER

  2. 17. LEIA: The Live Evidence Information Aggregator : A Scalable Distributed Hypervisor‐based Peer‐2‐Peer Aggregator of Information for Cyber‐Law Enforcement I

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Irvin Homem; [2013]
    Nyckelord :Digital Investigation; Incident Response; Digital Evidence; Automated Evidence Seizure; Collaborative Forensics; Live Forensics; Big Data; P2P Networks; Cloud Storage; Hypervisors;

    Sammanfattning : The Internet in its most basic form is a complex information sharing organism. There are billions of interconnected elements with varying capabilities that work together supporting numerous activities (services) through this information sharing. LÄS MER

  3. 18. Informell formativ bedömning i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Anton Nilsson; Anders Lundin; [2013]
    Nyckelord :Informal formative assessment; mathematics; ESRU-model; qualitative interviews; Informell formativ bedömning; Matematik; LEIA-cykel; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Informell formativ bedömning är inte bedömning som tenderar att dokumenteras och sammanfattas till ett betyg, utan den bedömning som via dialoger i klassrummet hjälper läraren att avgöra vad eleverna kan eller om de hänger med i det läraren försöker förmedla. För att bedömningen sedan skall vara formativ krävs det att informationen som läraren får fram vid dessa dialoger används som grund i fortsatt undervisning. LÄS MER