Sökning: "Lina Krus"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Lina Krus.

  1. 1. Ursäkta röran, vi bygger om ett butikskoncept! : En kvalitativ studie gällande Glitters varumärke och butikskoncept.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Ekman; Lina Krus; [2017]
    Nyckelord :Butikskoncept; varumärkesimage; varumärkesprofil; varumärkeslojalitet; varumärkeskapital; positionering;

    Sammanfattning : Konsumenter tenderar att välja varumärken efter en kombination av personlighet och presentation där butikskoncept är den optimala kanalen för ett företag att sprida detta. Ett koncept utvecklas från ett företags varumärkesprofil och varumärkesimage och det är därför väsentligt att de stämmer överens med varandra, men det krävs även högt varumärkeskapital, varumärkeslojalitet och en tydlig positionering i konsumentens medvetande för att vara ett starkt varumärke. LÄS MER