Sökning: "Lisa Salomonsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lisa Salomonsson.

  1. 1. Målgruppsindelning och sociala kategorier i ett remissförfarande : En kvalitativ studie om inkomna remissvar angående en ny socialtjänstlag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Louise Peterson; Lisa Salomonsson; [2023]
    Nyckelord :Consultation procedure; interest group; social categorization; Social Services Act and target group; Remissförfarande; intresseorganisation; social kategorisering; socialtjänstlag; målgrupp;

    Sammanfattning : To categorize groups of people is a necessity in our society. Categorization of people is used by decision makers and authorities. In the national social service legislation, categorization can be used to instruct municipalities to prioritize vulnerable groups of clients in need of support and services. LÄS MER

  2. 2. Leveling-Up With Cultural Heritage : Aspects from Gamification and Alternate Reality Games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Lisa Salomonsson; [2015]
    Nyckelord :Museum; Culture Heritage; Alternate Reality Game; Gamification; Museum Space; Flow; Experience Economy;

    Sammanfattning : This thesis explores how heritage museums can engage more visitors to take part of cultural heritage in context to digital culture, and going deeper in on what implementation of gamification and alternate reality games can contribute with. Through the establishment of how the heritage museum space has changed since the implementation of technology, gives a response concerning new perspective in the experience economy. LÄS MER

  3. 3. Country-of-Origin's påverkan på ledningsnivå - en kvalitativ fallstudie på bilföretaget Toyota Sweden AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Tran; Maja Salomonsson; [2013]
    Nyckelord :Country-of-Origin; ledningsfilosofi; Japansk ledningsfilosofi; Svensk ledningsfilosofi; Country-Image; Japan; Toyota; Toyota Sweden AB; Sverige; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att, genom en kvalitativ fallstudie av bilföretaget Toyota Sweden AB, skapa en förståelse för hur ett japanskt företag, etablerat i Sverige, influeras av sitt ursprungslands ledningsfilosofi för att på så sätt bidra med teori inom Country-of-Origin. Teoretiskt perspektiv: Studien bygger på teorier från tidigare forskning om Country-of-Origin-effekten samt ledningsfilosofi. LÄS MER