Sökning: "Måna Nilsdotter"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Måna Nilsdotter.

  1. 1. ”Vad lärde jag mig av min folkhögskolekurs?” : Den upplevda nyttan av en allmänt bildande och personlighetsutvecklande kurs i tio års retrospektiv och i jämförelse med mål och egna behov.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Måna Nilsdotter; [2015]
    Nyckelord :Folkbildning; folkhögskola; nytta; mål; behov; bildning; personlighetsutveckling; demokrati; kulturintresse;

    Sammanfattning : “What did I learn from the Folk High School course that I took?” The personal och professional use of a Folk High School course focused on the fine arts and personal growth, in ten years retrospective and in comparison with the participants’ own goals. ... LÄS MER

  2. 2. ”Vad lärde jag mig av min folkhögskolekurs?” : Den upplevda nyttan av en allmänt bildande och personlighetsutvecklande kurs i tio års retrospektiv och i jämförelse med mål och egna behov

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Måna Nilsdotter; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå vilken typ av behov som deltagarna har haft och velat tillfredsställa genom en allmänt bildande och personlighetsutvecklande kurs, samt om de i retrospektiv anser att de har haft nytta av kursen privat och/eller professionellt ur olika synvinklar: har de fått en ökad förståelse för demokratiska processer, har de kunnat förändra sin livssituation i önskad riktning, upplever de att de har fått användbara kunskaper inom något område, är de mer intresserade av och engagerade i kulturlivet, samt upplever de att de har utvecklats som personer? Med utgångspunkt i folkbildningsrådets riktlinjer samt denna folkhögskolas intentioner enligt kursledning och kursbeskrivning, så försöker jag inledningsvis ringa in vilken typ av nytta kursen huvudsakligen vill ge, det vill säga vilka värden man från kursledningens håll vill förmedla eller skapa. Deltagarnas egna behov är också väsentliga i sammanhanget, och kommer att sättas i relation till den eventuella nyttan. LÄS MER