Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Banking is no longer somewhere you go but something you do” : En kvantitativ studie om acceptans av finansiell rådgivning via onlinemöte

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Cassandra Isgren; Madeleine Ivarsson; [2016]
    Nyckelord :Online meeting; online-banking; financial advisory service; trust; corporate image; perceived security; website quality; acceptance of online-banking; Onlinemöte; online-banking; finansiell rådgivning; förtroende; företagsimage; upplevd säkerhet; webbplatskvalitet; acceptans av online-banking;

    Sammanfattning : Förändringen av dagens bankmarknad sker successivt, en ny form av bankkontor med digitalisering etableras samtidigt som fysiska bankkontor avvecklas. Digitaliseringen har lett till att bankerna utvecklat en ny rådgivningstjänst, onlinemöte, som innebär att banker kan erbjuda finansiell rådgivning på valfri plats. LÄS MER

  2. 2. Kulturmöten : förskollärares och barns perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lisa Ekbladh; Madeleine Friman; Linnéa Ivarsson; [2016]
    Nyckelord :Förskola; Interkulturellt förhållningssätt; Kultur;

    Sammanfattning : InledningI Sverige är 95 procent av alla barn i åldersgruppen tre till fem år är inskrivna i förskolan.Barn träffar andra barn för första gången utan deras föräldrar. Förskolan är en mötesplats därbarn med olika etniska bakgrunder möts i samspel med varandra. På förskolan lär sig barnenatt samsas och interagera med varandra. LÄS MER

  3. 3. Skönlitteratur i undervisningen - en intervjustudie om hur skönlitteratur används som läromedel

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Madeleine Ivarsson; Lisa Strand; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att se hur lärare använder sig av skönlitteratur i undervisningen, vad de anser arbetet ger eleverna samt om det finns några hinder med det skönlitterära arbetet. I vår forskningsbakgrund tar vi upp olika forskares syn på hur skönlitteratur påverkar barns kunskapsutveckling, för- och nackdelar med det skönlitterära arbetet samt vad kursplanerna säger. LÄS MER