Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 2. Finns det ett samband mellan företagens hållbarhetsarbete och dess börsvärde? : En kvantitav studie på 2328 företag i USA och Europa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Johan Nordberg; Elin Pettersson; [2017]
    Nyckelord :CSR; Sustainability; Stock value; Market vaule; Asset4; CSR; Hållbarhet; Aktievärde; Börsvärde; Asset4;

    Sammanfattning : Syfte: Det har tidigare forskats mycket på om och hur hållbarhet(CSR) och hållbarhetsredovisning påverkar det finansiella resultatet. Det har också gjorts några mindre studier på om det i nästa steg också påverkar investerare och aktievärdet hos ett företag. LÄS MER