Sökning: "Marknadsförare"

Visar resultat 1 - 5 av 218 uppsatser innehållade ordet Marknadsförare.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Wallin; Linus Sundqvist; [2024]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Integritet; Privacy Calculus; Privacy Paradox;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring blir ett allt mer kraftfullt verktyg för företag. Den fortsatta framväxten av digitala medier leder till en ökad insamling av konsumenters persondata som används för att skräddarsy individuella erbjudanden. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  4. 4. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicles; Car commercials; Green capitalism; Green marketing; Multimodal discourse analysis; Environmental Communication; Elbilar; Bilreklam; Grön kapitalism; Grön marknadsföring; Multimodal diskursanalys; Miljökommunikation;

    Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER

  5. 5. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER