Sökning: "Car commercials"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Car commercials.
1. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
2. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER
3. Bilarna räddar världen : En kvalitativ studie om hur miljöfrågan framhävs i svensk bilreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Environmental issues are a hot topic in political debates and residents are becoming more and more aware of them, forcing car manufacturers to follow a strategy based on these principles. Our goal with the study is to analyze four different car manufacturers' commercials to find out how they create their commercials to succeed in selling and make a product that is stressful for climate emissions appear harmless. LÄS MER
4. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER
5. En kvalitativ studie om Volvos och BMWs reklamfilmer mellan 1990 och 2019
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to examine if and how the content and design of car commercials has changed the past three decades (1990 - 2019) and to examine if the intensified climate debate and concern for the climate changes has influenced what is communicated in the commercials. As theoretical framework a neo institutional theory was used. LÄS MER