Sökning: "Martin Brandt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Martin Brandt.

  1. 1. Branschspecifik hållbarhetsrapportering enligt GRI standards och Agenda 2030 : En kvantitativ studie av företag som redovisar enligt GRI standards 2021 och Agenda 2030

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Brandt; Jonatan Eiderbäck; [2024]
    Nyckelord :Annual reporting; Frequency; GRI standards; Sustainable development goals; Sustainability; Sustainability report; 2030 Agenda for Sustainable Development; Agenda 2030; Frekvens; GRI standarder; Hållbarhet; Hållbarhetsredovisning; Årsredovisning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och analysera skillnader mellan olika branscher i Sverige vid tillämpning av GRI standards och målen för Agenda 2030 inom hållbarhetsredovisning.Teoretiskt referensram: Den teoretiska referensramen i denna studie utgår ifrån GRI, Agenda 2030, ÅRL, legitimitetsteorin, intressentteorin, triple bottom line, signalteori samt tidigare forskning för att genom dessa stärka studiens resultat. LÄS MER

  2. 2. Aktivt handstativ för cirkuskonstnär

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Arvid Blom; Anders Brandt; Martin Wretblad; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport presenterar en utvecklad konceptlösning för ett stativ med katapultfunktion somska användas i cirkusdisciplinen handstans. Stativet är utvecklat för att skicka upp en akrobat,som väger 65 kg, en halv meter ovanför de rörliga stagens maxläge. LÄS MER

  3. 3. Företagsvärdering i praktiken : Hur bör en säljare agera vid företagsöverlåtelse?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Henrik Brandt; Jakob Kinnander; Martin Reimhult; [2009]
    Nyckelord :Företagsvärdering; Företagsöverlåtelse; Värdedrivare;

    Sammanfattning : It is important to understand the process of appraisal of a business in order to establish its value. The purpose of our thesis is to establish which methods and models are used when evaluating a business and investigate the factors that may affect the value and price tag of a business. LÄS MER