Sökning: "Masstige"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Masstige.
1. Do you purchase you-products? A quantitative study analyzing the mediating effects of self-congruence and satisfaction on the purchase intention of masstige home goods
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In contrast to earlier times, middle-class consumers are now more inclined to purchase products that offer superior quality and taste. The new middle segment is called "masstige" as it bridges the "mass" production of "prestige" items. LÄS MER
2. Masstigevarumärken : lyx för alla
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Lyxmarknaden i världen har ökat, detta trotts den ekonomiska oron. Vårt intressefångades då vi observerat varumärken i Sverige vilka har en prestige känsla men vioch massan ändock har råd att köpa produkterna. Silverstein och Fiske (2003)definierar fenomenet som Masstige. LÄS MER
3. Luxury for the Masses - but what happens to the brand?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Once upon a time luxury was the most beautiful wares imaginable that money could buy, created by extremely skilled artisans in small family-owned businesses for society’s true elite. Luxury was not simply a product, but contained a history of tradition, superior quality and an extraordinary buying experience. The luxury market has changed. LÄS MER