Sökning: "Objektiv formalisering"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Objektiv formalisering.

  1. 1. Användandet av revisionsberättelsen utifrån revisorernas perspektiv

    Magister-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Anna Olsson; Marina Idee Schultz; [2011]
    Nyckelord :Audit report contents; Audit report structure; Objective formalization; Professional assessments; Auditor liability; Future audit report.; Revisionsberättelsens innehåll; Revisionsberättelsens struktur; Objektiv formalisering; Professionella bedömningar; Revisorn ansvar; Framtidens revisionsberättelse.;

    Sammanfattning : Revisionsberättelsen är ett viktigt verktygför kommunikationen mellan revisorerna och in­tressenterna. Dagensrevisionsberättelse är väldigt standardiserad och i samtliga delar finns detförslag till exakta formuleringar. Enligt tidigare forskning finns det enintressekonflikt mellan intressenterna och revisorerna. LÄS MER

  2. 2. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relationship; Audit; Independence; Relationship Marketing; Abolishment of statutory audit; Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER

  3. 3. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER