Sökning: "Paradigm färg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Paradigm färg.

  1. 1. Research of appropriate luminance level of monitor screens in workplace

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Mengfei Wang; Shiqi Shu; [2023]
    Nyckelord :Screen brightness; Paradigm Color; Lighting conditions; Human eye preference; skärmens ljusstyrka; Paradigm färg; ljusförhållanden; Mänskliga ögonpreferenser;

    Sammanfattning : MÅL: Huvudsyftet med den här studien är att undersöka hur naturligt ljus påverkar det mänskliga ögats preferens för skärmens ljusstyrka när man tittar på en datorskärm. METODER: Tre experiment genomförs för att mäta i vilken utsträckning solljus förändrar bakgrundsljuset i form av solstrålning. LÄS MER

  2. 2. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  3. 3. VIKTEN AV EN FÄRGSTARK PERSONLIGHET : Varumärkespersonligheter, färg och visuella symboler inom credence-tjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Arusell; Nina Olsson; [2021]
    Nyckelord :Varumärkespersonlighet; visuella symboler; credence-tjänster;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan företag blir allt hårdare i dagens samhälle och därav är det är viktigt för företag att utveckla konkurrenskraftiga varumärken med en tydlig inriktning. En strategi för att differentiera sitt varumärke är att utveckla en passande varumärkespersonlighet, vilket definierats är en uppsättning mänskliga egenskaper som förknippas med varumärket. LÄS MER