Sökning: "Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet.
1. Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Studien fokuserar på vad pedagoger uppfattar att ett pedagogiskt förhållningssätt är och vilka innebörder som skapas i relationen mellan pedagoger och barn samt vilka villkor och ramar som påverkar interaktionen mellan den vuxne och barnet i förskolan. Utgångspunkten är att ett pedagogiskt förhållningssätt är något som skapas i mötet mellan pedagog och barn i en social och pedagogisk praktik. LÄS MER
2. Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Studien fokuserar på vad pedagoger uppfattar att ett pedagogiskt förhållningssätt är och vilka innebörder som skapas i relationen mellan pedagoger och barn samt vilka villkor och ramar som påverkar interaktionen mellan den vuxne och barnet i förskolan. Utgångspunkten är att ett pedagogiskt förhållningssätt är något som skapas i mötet mellan pedagog och barn i en social och pedagogisk praktik. LÄS MER