Sökning: "Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet.

  1. 1. Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Eva Grandelius; [2007]
    Nyckelord :pedagogiska möten; förhållningssätt; interaktion;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på vad pedagoger uppfattar att ett pedagogiskt förhållningssätt är och vilka innebörder som skapas i relationen mellan pedagoger och barn samt vilka villkor och ramar som påverkar interaktionen mellan den vuxne och barnet i förskolan. Utgångspunkten är att ett pedagogiskt förhållningssätt är något som skapas i mötet mellan pedagog och barn i en social och pedagogisk praktik. LÄS MER

  2. 2. Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Eva Grandelius; [2007]
    Nyckelord :pedagogiska möten; förhållningssätt; interaktion;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på vad pedagoger uppfattar att ett pedagogiskt förhållningssätt är och vilka innebörder som skapas i relationen mellan pedagoger och barn samt vilka villkor och ramar som påverkar interaktionen mellan den vuxne och barnet i förskolan. Utgångspunkten är att ett pedagogiskt förhållningssätt är något som skapas i mötet mellan pedagog och barn i en social och pedagogisk praktik. LÄS MER