Sökning: "Puppets"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Puppets.
1. Isobel Gloag and The Woman with the Puppets : A Feminist Reading
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate The Woman with the Puppets by Isobel Gloag from a feminist perspective, to find how it challenge the male gaze and patriarchy. I also seek to understand how other female artists past and present compare to Gloag’s painting. LÄS MER
2. LÄRA MED DOCKOR : En undersökning om handdockors performativa,kommunikativa och utmanande möjligheteri bildundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Detta arbete handlar om de lärprocesser som skapandet av handdockor i bildundervisningen erbjuder. Det är inte materialen i sig som står i centrum, utan det är vad materialen gör när de kombineras och bearbetas och hur det kopplas till olika lärprocesser som min undersökning haft som syfte att undersöka. LÄS MER
3. The Puppets and the Puppet Master : Patriarchal, Victorian Values and Melanie's Coming-of-Age Journey in Angela Carter's The Magic Toyshop
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för språk, kultur och interaktionSammanfattning : .... LÄS MER
4. Turning Green : Tracing the Thread of Clothing and Class in The House (2022)
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : By use of qualitative, semiotic analysis of screenshots taken from Part I of the three-part anthologyfilm The House (2022), an adult stop-motion animation using puppets, the clothing of the charactersis analysed to examine how they convey class and power based on theory by Stuart Hall, PierreBourdieu, Beverly Skeggs and Marita Sturken & Lisa Cartwright. The text further uses fashionhistory to contextualise and interpret visual references to British monarchs Elizabeth I and Henry VIII. LÄS MER
5. Co-creators or puppets? : a study on AI-marketing’s role in consumers’ value co-creation
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : In recent years, AI has received increased attention in the field of marketing and is believed to grow even more in the future. It seems that the use of AI in marketing has a significant impact on consumer value creation. LÄS MER