Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Risk och osäkerhet i vindkraftsinvesteringar : Hur företagens investeringsbedömning påverkas av deras syn på risk och osäkerhetsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Victor Johansson; Robert Helgesson; [2014]
    Nyckelord :risk; uncertainty; investment analysis; profitability; calculative cultures; envisioning culture; wind power; business administration; risk; osäkerhet; investeringsbedömning; lönsamhet; beräknande kulturer; visualiserande kulturer; vindkraft; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Nyckeln till ett framgångsrikt och värdefullt företag är att göra bra investeringar eftersom det är investeringarna som skapar den avkastning som dess ägare får som ersättning (Froot, et al., 1994). LÄS MER

  2. 2. Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Robert Wiberg; Robin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Varumärken; Positionering; Varumärkesidentitet; Varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Titel: Pole Position – en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. Författare: Robin Karlsson och Robert Wiberg Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012 Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategier Problemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. LÄS MER