Sökning: "Sångundervisning"

Visar resultat 21 - 25 av 143 uppsatser innehållade ordet Sångundervisning.

  1. 21. Röster i förändring : En kvalitativ studie om sångpedagogers inkludering i enskild sångundervisning och körundervisning ur ett transperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Hartvig; [2021]
    Nyckelord :trans sång musik inkludering;

    Sammanfattning : Jag själv heter Alice, jag är ciskvinna och mitt pronomen är hon. Snart är jag legitimerad musiklärareoch utbildad sångpedagog. Jag har valt att skriva om sångpedagogers inkluderande arbetssätt ur etttransperspektiv. Jag tar mig inget tolkningsföreträde utan vill snarare vidga vyer och belysaproblematik. LÄS MER

  2. 22. ”Det känns som att det blir lite lättare för läraren att ha sitt fokus helt på eleven.” : En kvalitativ studie som undersöker användandet av ljudfiler som alternativ till pianoackompanjemang i sångundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Anna Porsbjer; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. ”Jag gör så gott jag kan” : En fenomenografisk studie av sångpedagogers upplevelser av distansundervisning under Covid-19 pandemin

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Niclas Billner; [2021]
    Nyckelord :Sångundervisning; distans; fenomenografi; upplevelser; hinder;

    Sammanfattning : This essay is a qualitative study of the experience of 12 singing teachers with teaching singers remotely during the Covid-19 pandemic. The purpose of the essay is to see how the experiences of the teachers differ from each other, which is achieved through a phenomenographic analysis of qualitative interviews conducted with the participating teachers. LÄS MER

  4. 24. ”Det blir sällan väldigt bra men ofta kul!” : Sångundervisning i grundskolans senare år

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Tirronen Jonas; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sång är en obligatorisk del av läroplanen i musik för den svenska grundskolan. Alla elever ska undervisas och bedömas i sång som ett delmoment i musikämnet. LÄS MER

  5. 25. Sångundervisning med variation : Om sångpedagogers undervisning för personer med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Rebecka Krusevall; [2021]
    Nyckelord :intellektuell funktionsnedsättning; Downs syndrom; sångpedagog; sångundervisning; kör; körundervisning;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för denna undersökning är att få fördjupande kunskaper om sångundervisning för personer med intellektuell funktionsnedsättning. Tidigare forskning visar att personer med intellektuell funktionsnedsättning kan behöva längre tid för inlärning vid musikundervisning och att anpassningar kan behöva göras utifrån personens individuella förutsättningar. LÄS MER