Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Instant Need to Shop

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Siri Lindgren; Louise Borg; [2022]
    Nyckelord :Instant shopping; Instagram; technology adaptation; retailer-consumer encounter; digital shopping channels; social media; retail industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Instant need to shop - A qualitative study mapping out retailers perception of instant shopping Course: SMMM40, Service Management: Master’s (Two Years) Thesis (Spring 2022) Authors: Louise Borg & Siri Lindgren Supervisor: Devrim Umut Aslan Date of submission: 2022-05-17 Key words: Instant shopping, Instagram, technology adaptation, retailer-consumer encounter, digital shopping channels, social media, retail industry Aim and research questions: The aim of the study is to examine and get an in-depth understanding of retailers' perception and usage of shopping on social media in relation to consumers and technology adaptation. The research questions for the study is: How do retailers adapt to and use instant shopping? How do retailers perceive the encounter with consumers through instant shopping? Theoretical framework: The theoretical framework that has been applied in the study are technology adaptation, technology acceptance model (TAM) and retailer-consumer interface. LÄS MER

  2. 2. Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Petersen; Siri Lindgren; Emma Sandin; [2019]
    Nyckelord :Ansvar; Barn; Influencer Marketing; Reklam; Sociala medier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera? - En kvalitativ studie om hur en mediebyrå och två influencernätverk beaktar barns förmåga att hantera reklam vid influencer marketing Seminariedatum: 2019-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Siri Lindgren, Ebba Petersen, Emma Sandin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Ansvar, Barn, Influencer Marketing, Reklam, Sociala medier Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur en mediebyrå samt två influencernätverk tar barn i beaktning vid marknadsföring via influencers på sociala medier. Metod: En kvalitativ multipel fallstudie med ett hermeneutiskt-fenomenologiskt synsätt har genomförts. LÄS MER