Sökning: "Social media engagement"
Visar resultat 11 - 15 av 545 uppsatser innehållade orden Social media engagement.
11. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER
12. "Boeing is deeply saddened..." : En kvalitativ innehållsanalys av Boeings kriskommunikation efter 737 MAX-krisen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis conducts a qualitative content analysis of The Boeing Company's crisis communication during the 737 MAX crisis in 2019, with a focus on the crisis involving Boeing's 737 MAX aircraft, Ethiopian Airlines Flight 302. Applying the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) and an ethical framework, the study examines Boeing's crisis communication and how the organization deals with ethical and moral dilemmas and how these are expressed. LÄS MER
13. “Tjejer försöker inte aktivt mörda varandra” : En studie om ungdomars uppfattning om våldsbrottslighet bland jämnåriga
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to investigate and understand how adolescents perceive juvenile delinquency among their peers. The aim was to identify and analyze potential factors influencing adolescents' perceptions. LÄS MER
14. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
15. Serving Cunt : Feministiska motståndsstrategier möter TikToks medielogik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In this essay, the concept of online and fourth wave feminism is enhanced through a study of the TikTok-trend #servingcvnt (serving cunt). This study builds on the engagement of contemporary forms of feminist culture with the ever changing dynamic of social media platforms. LÄS MER