Sökning: "feminist humor"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden feminist humor.

  1. 1. Serving Cunt : Feministiska motståndsstrategier möter TikToks medielogik  

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Saga Lind; Hannah Eriksson; [2024]
    Nyckelord :social media; TikTok; digital subcultures; online feminism; feminist tactics; feminist humor; reclaiming; #servingcvnt;

    Sammanfattning : In this essay, the concept of online and fourth wave feminism is enhanced through a study of the TikTok-trend #servingcvnt (serving cunt). This study builds on the engagement of contemporary forms of feminist culture with the ever changing dynamic of social media platforms. LÄS MER

  2. 2. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  3. 3. Sorry to Burst Your Bubble : An analysis on how content by @thegirlslikeme organize resistance against anti-feminist narratives through humor and wellness fuelling participation in Nigerian feminist discourse on Instagram

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Joan Ilebode; [2022]
    Nyckelord :feminism; memes; Instagram; humor; wellness; oppression; Nigeria; social media;

    Sammanfattning : In this study, I look at the content and interpretation of posts by a feminist meme account on Instagram called @thegirlslikeme, from the perspective of a sample size of Nigerian female followers through a focus group discussion, along with a visual social semiotic analysis of the posts. This study set out to answer three research questions:  i) How do the posts on TGLM use humor and wellness to portray feminism?  ii) How is the content on TGLM challenging antifeminist narratives in a Nigerian context? And finally,  iii) How do the Nigerian followers relate to the brand of feminism represented on TGLM? The theoretical approaches theories employed to help think through the data gathered in form of thematic blocks from the interview, and the textual and visual content are participatory culture, work of representation, and filter bubbles and echo chambers. LÄS MER

  4. 4. Engaging with female stand-up comedians in Rock & Roast 3 : Genres, Gender and Women’s humor

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Wen Zhao; [2021]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : This research bears the research gaps of Chinese stand-up comedy and female stand-up comedians in mind, aiming to contribute to the lesser researched field of Chinese female stand-up comedy. Audience research is the bedrock of this research which sheds light on how audiences define, interpret and evaluate the genre of stand-up comedy and female stand-up comedy. LÄS MER

  5. 5. Mediekvinnors överlevnad i podcastvärlden - En kvalitativ innehållsanalys om hur kvinnor representerar sig själva genom podcasts

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Madeleine Malmstrom; Jacqueline Byrlén; [2020]
    Nyckelord :Podcast; Självrepresentation; Taktiker; Kvinnlig självrepresentation; Kvalitativ innehållsanalys; Feminism;

    Sammanfattning : Podcastbranschen är på många sätt en mansdominerad värld där topplistorna ofta är överrepresenterade av män (Poddindex 2020). Likväl finns det flera framstående kvinnor i branschen och vi är intresserade av hur dessa kvinnor tar sig fram och gör sina röster hörda, genom användningen av taktiker. LÄS MER