Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Spårbilar i Tyresö kommun : ett examensarbete om hållbara transporter och långsiktig samhällsplanering

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Christian Nützel; [2009]
    Nyckelord :Spårbilar; Tyresö kommun; Hållbara transporter; Kommunikationer; Infrastruktur; Kollektivtrafik; Stockholmsregionen; Hållbar planering; PRT; Podcars; Spårtaxi; Christian Nützel;

    Sammanfattning : Detta examensarbetet är skrivet på magisterprogrammet för Fysisk planering vid Blekinge Tekniska Högskola och omfattar 30 högskolepoäng. Syftet med uppsatsen är att visa ett förslag för en framtida sträckning av ett system av spårbilar och stationer i Tyresö. LÄS MER

  2. 7. Sustainability in Toronto : a Personal Rapid Transit System and a Community Development Plan for Cherry Beach

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Marcus Ekström; Maria Jellbin; [2009]
    Nyckelord :Sustainability; Personal Rapid Transit; Public Transit; Community Development; Social Sustainability; Envionmental Sustainability; Soft Infrastructure; Waterfront; Urbanism; Diversity; Toronto;

    Sammanfattning : Between October 2007 and January 2008 we got the chance to live in Toronto, the most diverse city in the world. Our choice of study has been to explore how sustainabile city planning can be dealt with in a new community of the Central Waterfront of Toronto. LÄS MER

  3. 8. Spårtaxi : En studie om spårtaxisystem i Karlstad ur ett användarperspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Erik Indal; Gustaf Oscarson; [2007]
    Nyckelord :PRT; Spårtaxi; Kollektivtrafik; Tjänsteutveckling; Fokusgrupper; Värmlandstrafik; Spårbil;

    Sammanfattning : Spårtaxi är en av flera benämningar på automatiserade transportsystem. Systemet kan ses som en form av personlig kollektivtrafik där upp till fyra personer delar vagn på en högbana. Det miljövänliga systemet bygger på individuell transport utan stopp, och går i tätort med en hastighet av 35 km/h. LÄS MER