Sökning: "Stewardship-theory"

Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade ordet Stewardship-theory.

  1. 16. The purpose of CEO compensation in sports organisations : A qualitative study of CEO compensation in sports organisations from both a board perspective and a CEO perspective.

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carl Sandahl; Fredrik Tinglöf; [2021]
    Nyckelord :Compensation; Sports organisations; Agency theory; Stewardship theory; Institutional theory;

    Sammanfattning : Background: CEO compensation as a phenomenon is a well explored topic in both forprofit and non-profit organisations but limited research is made on sports organisations. Due to the important social role that sports organisations entails, one can argue for the need to investigate the purpose of CEO compensation in these organisations as well. LÄS MER

  2. 17. Corporate Sustainability Performance and the Risk of Financial Distress : A Panel Data Analysis

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Moa Pålsson; Patric Beijer; [2021]
    Nyckelord :Corporate Sustainability; Corporate Sustainability Performance; The Risk of Financial Distress; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : There are increased calls for corporations to act responsibly. Those responsibilities exceed the classical assumption that the only responsibility of the firm is its shareholders and ultimately to maximize their wealth. Any social issue participation has been described as charity or squandering of resources at the expense of the shareholders. LÄS MER

  3. 18. Distansarbete - chans till trams? En studie om hur anställdas opportunism under distansarbete påverkas av relationen till sin chef samt dess relation till organisationen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tess Brodin; Anna Nilsson; Julia Lundberg; Ida Diesfeldt; [2021]
    Nyckelord :Opportunism; Distansarbete; Tillit; Övervakning; Ansvar; Kollektivism; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera hur anställdas opportunism påverkas av dess relation till sin närmsta chef samt dess relation till organisationen. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en abduktiv ansats. LÄS MER

  4. 19. Påverkar VD:ns aktieinnehav bolags finansiella prestation? : En kvantitativ studie om sambandet mellan VD:ns nivå av aktieinnehav inom bolaget och dess finansiella prestation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carl-Oscar Backlund; Viktor Granström; [2021]
    Nyckelord :Agency theory; Stewardship theory; Entrenchment theory; CEO ownership; Financial performance; Return on equity; Return on assets; Finansiell prestation; VD-innehav; Aktieägare;

    Sammanfattning : Titel: Påverkar VD:ns aktieinnehav bolags finansiella prestation?  - En kvantitativ studie om sambandet mellan VD:ns nivå av aktieinnehav inom bolaget och dess finansiella prestation.    Författare: Carl-Oscar Backlund & Viktor Granström   Handledare: Jörgen Hellström   Problembakgrund och problemdiskussion Synen på VD:ns roll och dennes betydelse för ett bolag har ändrats mycket genom åren. LÄS MER

  5. 20. Supply Chain Collaboration within the Automotive Industry: An Exploration of Factors influencing Supply Chain Collaboration between Importers and Dealerships

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Bozic; Hannah Maria Heger; [2021]
    Nyckelord :Automotive Supply Chain Collaboration; Agency Theory; Stewardship Theory; Importer; Dealerships; Business and Economics;

    Sammanfattning : The rise of global and alternative distribution channels in the automotive industry puts pressure on importers and dealerships, as they face the threat of substitution when it comes to the downstream distribution activities in the automotive supply chain. Thus, to attain a competitive advantage automotive importers and their respective dealerships must strive for a high degree of collaboration in their relationship and thereby ultimately increase firm performance of both partners. LÄS MER