Sökning: "Tactical AI"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Tactical AI.

  1. 1. Exploring Game Balance and Tactics with AI in the Educational Wargame Counter-Air

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Pelz; Melker Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report describes a study of the game balance of the wargame Counter-Air,using the artificial intelligence model AlphaZero. The project also analyzed the most effectivestrategies in the game regarding allocation of pieces to a set number of roles. Counter-Air is a board game being developed for use in tactical training of military officers. LÄS MER

  2. 2. Bluffing AI in Strategy Board Game

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Leijonhufvud; Albin Henriksson; [2021]
    Nyckelord :Strategy game; Stratego bot; Tactical AI; Counterfactual regret minimization; Chance sampling;

    Sammanfattning : Games have been a field of interest for researchin artificial intelligence for decades. As of now, it is over 5years ago an AI for the strategy game Go, AlphaGo, beat worldchampion Lee Sedol 4-1, which was considered to be an enormousmilestone for AI. LÄS MER

  3. 3. Simulation driven reinforcement learning : Improving synthetic enemies in flight simulators

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärning

    Författare :Jesper Lindberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project focuses on how to implement an Artificial Intelligence (AI) -agent in a Tactical Simulator (Tacsi). Tacsi is a simulator used by Saab AB, one thing that the simulator is used for is pilot training. In this work, Tacsi will be used to simulate air to air combat. LÄS MER

  4. 4. SVÄRM-AI FÖR TAKTISKA BESLUT HOS GRUPPER AV FIENDER

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Max Emanuelsson; [2013]
    Nyckelord :Svärm-AI; boids; autonoma agenter; styrbeteenden; taktiska beslut;

    Sammanfattning : I detta examensarbete tittas det närmare på taktiska beslut för större grupper av autonoma agenter. Arbetet ska försöka besvara följande frågeställning: Hur effektivt kan svärm-AI användas för att utföra taktiska beslut när det appliceras till ett spel med grupper av fiender? För att kunna besvara frågeställningen skapades en applikation där fyra kombinationer av styrbeteenden och beräkningsmodeller inom tekniken ”boids” användes. LÄS MER

  5. 5. Improved Combat Tactics of AI Agents in Real-Time Strategy Games Using Qualitative Spatial Reasoning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Óli ívarsson; [2005]
    Nyckelord :Real-time Strategy Games; Artificial Intelligence; Qualitative Spatial Reasoning; Influence Mapping; Spatial Database;

    Sammanfattning : Real-time strategy (RTS) games constitute one of the largest game genres today and have done so for the past decade. A central feature of real-time strategy games is opponent AI which is suggestively the “last frontier” of game development because the focus of research has primarily been on other components, graphics in particular. LÄS MER