Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Creative Windows - Worth Looking Into. A Quantitative Experiment on Window Displays.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linn Westerberg; Ulrika Häggarth; [2013]
    Nyckelord :window display; creativity; price offering; ; redesign frequency; communication effects; brand image; retail strategy; visual merchandising; shopping behavior; hedonic customers; willingness to pay; high street fashion;

    Sammanfattning : As the retail environment becomes fiercer, increased pressure is put on the different parts of a retail strategy. Standing out in the crowd and being consistent throughout the retail tactics are two ways to increase the chances of keeping the brand visible, and the grip around the consumer intact. LÄS MER

  2. 2. ”Ibland är dom med inlärningssvårigheter lite klumpiga å sådär... : en undersökning om sambandet mellan motorik och inlärning hos elever i skolår 2

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Lisa Bengtsson; Ulrika Westerberg; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan motorisk utveckling och inlärning hos barn i skolår 2 ur ett kvantitativt och kvalitativt perspektiv. • Vad finns det för samband mellan motoriska svårigheter och inlärning? • Vad finns det för samband mellan motoriskt välutvecklade barn och inlärnings- förmåga? • Vad finns det för koppling mellan barns motoriska färdighet, självförtroende och inlärning? Metod I studien deltog 34 elever, uppdelade på två skolklasser i skolår 2. LÄS MER