Sökning: "att upptäcka läs - och skrivsvårigheter tidigt"
Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden att upptäcka läs - och skrivsvårigheter tidigt.
21. Läs- och skrivsvårigheter : Hur arbetar lärare?
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på hur lärare arbetar med elever som har läs- och skrivsvårigheter i praktiken. När och hur kunde lärarna se om en elev har läs- och skrivsvårigheter. För att ta reda på detta användes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
22. Hjälp i tid : En fallstudie av pedagogers tidiga insatser i åk 1 för att förebygga läs- och skrivsvårigheter
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Syftet med fallstudien var att studera hur lärare, speciallärare och specialpedagog beskriver sitt förebyggande och stödjande arbete med att tidigt upptäcka och åtgärda läs- och skrivsvårigheter i åk 1. Vi har genom kvalitativa intervjuer med två lärare, en speciallärare och en specialpedagog fått en ingående bild av hur detta arbete ser ut på två olika stockholmsskolor. LÄS MER