Sökning: "attribut positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden attribut positionering.

  1. 1. "Hoppas att jag får en anställningsintervju åtminstone” : En narrativ studie om nyexaminerade personers upplevelser av arbetssökningsprocesser i relation till anställningsbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Maja Ulricson; Vilma Lishajko; [2023]
    Nyckelord :Narrativ teori; Arbetssökande; Nyexaminerade; Karriäridentitet; Anställningsbarhet;

    Sammanfattning : Att söka arbete kan vara utmanande och stressfullt, inte minst för nyexaminerade som ska ta sitt första steg ut på arbetsmarknaden. Det är en tid präglad av individuell anpassning, där behovet av att vara anställningsbar är avgörande för att möta arbetsmarknadens krav. LÄS MER

  2. 2. Hur ska matkassen levereras? : En kvalitativ studie om attityder till leveranser av livsmedel vid e-handelskonsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Rönnlund; Lina Rönnlund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handel av livsmedel växer med en tilltagande hastighet där allt fler aktörer tar plats på marknaden och vill erbjuda effektiva och attraktiva leveranser till sina kunder. Den växande livsmedelsförsäljningen över internet innebär krav på nya distributionslösningar som skiljer sig från distributionen till butik. LÄS MER

  3. 3. Grön marknadsföring i outdoorbranschen : En komparativ flerfallsstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Börjesson; Sara-Linn Asker; [2013]
    Nyckelord :Grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur och varför företag i friluftsbranschen arbetar med grön marknadsföring samt vilken grön strategi företagen har. Metod: Studien är kvalitativ i form av en komparativ flerfallsstudie med en deduktiv ansats. Teorin beskrivs först för att sedan jämföra teorin med det empiriska materialet. LÄS MER

  4. 4. Konsulters påverkansmöjlighet under införandet av ett affärsystem : En utredning av konsulters egenskap att påverka utifrån variablerna legitimitet, angelägenhet och makt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lars-Gunnar Olofsson; Patrik Lundgren; [2013]
    Nyckelord :dependent stakeholder; Affärssystem; externa konsulter; stakeholderteori; reducerad makt; påverkansmöjlighet; beroende aktör;

    Sammanfattning : Väl fungerande affärssystem utgör idag en viktig del i företag och organisationers verksamhet. Tyvärr är systemen som regel komplexa varför risken för problem och misslyckanden är uppenbara. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsmäklarbyråns varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Dijana Efremoska; Matilda Svanberg; [2013]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; Varumärke; märkesidentitet; kärnvärde;

    Sammanfattning : Enligt statistik från Statistiska Centralbyrån såldes det 2011 strax över 92 000 bostadsrättersamt 50 000 småhus och äganderätter i Sverige. Lokalt i Borås förmedlades 248 bostäderunder perioden november 2012 till januari 2013. Siffrorna tyder på att bostadsmarknaden ärattraktiv och i Borås agerar flera olika fastighetsmäklarbyråer. LÄS MER