Sökning: "conversational design"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden conversational design.
16. Second language teachers’ and students’ attitudes toward World Englishes : Factors of comprehensibility and accent perception and acceptance
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aimed to investigate L2 Swedish teachers’ and students’ attitudes towards WE accents. The results suggest that Swedish language teachers have a positive attitude towards diverse English accents despite showing favoritism towards privileged varieties such as AmE and BrE. LÄS MER
17. Kvalitetskriterier för design och utvärdering av chatbotar : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Chatbotar ses allt oftare i olika sammanhang och blir i takt med teknologins utveckling mer avancerade. Innovationer inom områden som artificiell intelligens (AI) och natural language processing (NLP) har bidragit till att chatbotar kan uppfatta och svara på komplexa frågeställningar samt utföra en mängd olika tjänster. LÄS MER
18. Developing and evaluating a style guide for chatbots deployed in a technical setting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study evaluates the perceived credibility of a technical chatbot based on its communication style - the way it interacts with its users embodied through text and emojis. A chatbot’s initial communication style was compared to a humble version. LÄS MER
19. A provocation around the ethics in human-conversational agent relationships : A contribution to an ethically responsible future between humans and conversational agents
Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : The usage of conversational agents in domestic spaces is increasing every year and with this ethical issues that we have not anticipated will arise, both because these relationships are human-like and not human-like.This thesis shows that ethically responsible relations- hips between humans and conversational agents in private contexts and domestic environments are much more than conversational design. LÄS MER
20. Nu är det din tur att tala - Designförslag för smidigare turtagning i digitala konferensverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Användningen av digitala konferensverktyg (DKV) har ökat under pandemin Covid-19 ochanvändare har rapporterat att de upplever kommunikationen mer ansträngande än öga-mot-öga. En utmaning i DKV är att det inte går att rikta uppmärksamhet mot specifika samtalsdeltagare för att det inte går att skapa ögonkontakt vilket försvårar turtagning eftersom det är på så vis turen fördelas mellan samtalsdeltagare. LÄS MER