Sökning: "csr BP"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden csr BP.
1. Exercising power through CSR communication on Facebook : Insights from the oil industry
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Corporations are increasingly using social media as a tool for communicating Corporate Social Responsibility. Marketing researchers have conducted ample research on the topic, however, a communication perspective is missing. LÄS MER
2. Could Stakeholder Dialogue Influence the New Governance ofUnsustainable Business? Embedded on Corporate Governance and CorporateSocial Responsibility: The Case Study of BP.
Master-uppsats,Sammanfattning : Being ethical and sustainable is a fate in doing business, since unsustainable business practicedamages the environment, and causes lack of resources currently and in the future whichdiscontinue economic development. The purpose of this study is to understand and analyzethe influence of stakeholder dialogue in the new governance integrated in CG & CSR forunsustainable business such as oil and gas industry particularly in BP Company, as well ashow and why the notion “new governance” including self and meta-regulation affects on BPCompany to perform ethical business. LÄS MER
3. CSR utan gränser : En studie av oljebranschens reaktion på oljeutsläppet i Mexikanska golfen
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag publicerar allt mer information om deras sociala miljömässiga och ekonomiska ansvar.Denna information presenterar de i sina årsredovisningar under avsnittet Corporate Social Responsibility. LÄS MER
4. BP´s CSR-arbete utifrån Global Compact : - En kartläggande studie
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Detta arbete har kartlagt att BP har ett CSR-arbete utifrån Global Compact’s tio principer, men med brister. Den främsta bristen gällande deras CSR-arbete är inom miljö, men företaget är klar med att företagets huvudsyfte är att hitta, utvinna och generera vinst till sina aktietagare - vilket följaktligen inte är en miljövänlig handling för ett oljeföretag. LÄS MER
5. Marketing-Ethics in Swedish Universities : Perceived importance and implementation of ethics in marketing courses
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : As a result of recent corporate scandals, a stronger environmental movement and increased transparency of companies’ overseas activities, the demand of higher ethics has impacted all of society. With a current situation where companies need to be viewed as responsible, fair and more ethical in order to compete, new initiatives towards extensive Corporate Social Responsibility (CSR) is taken on a daily basis. LÄS MER