Sökning: "customer knowledge Management"

Visar resultat 16 - 20 av 631 uppsatser innehållade orden customer knowledge Management.

  1. 16. Implementing Life Cycle Assessment in the Product Development Process : Creating a simplified LCA-tool to support decision making and implement sustainability as a design parameter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Markus Johansson; Jonatan Sars; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Design is described as the main factor influencing a product's sustainability, and with industrial growth, global interest in sustainability issues has also increased. Furthermore, the design process is an important part when companies are to reduce climate impact of their products, and that the demand for more environmentally friendly products is increasing. LÄS MER

  2. 17. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jens Thorsen; Youssef Al-Saleh; [2023]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge sharing; knowledge transfer; informaton retrieval; Information system; virtual assistant; chatbot och knowledge management system;

    Sammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER

  3. 18. Unlocking dynamic capabilities through knowledge management strategies in a start-up context : A case study on a knowledge-intensive start-up company

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Rasmus Bergshem; David Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; Dynamic capabilities; Knowledge-intensive; Start-up;

    Sammanfattning : This research is a qualitative case study at the knowledge-intensive start-up company Magstrom. The purpose of the study is to investigate and thus understand how knowledge management processes can be utilized to facilitate dynamic capabilities within a knowledge-intensive start-up context. LÄS MER

  4. 19. Uppförandekod och ansvarstagande i svensk banksektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elin Medelberg; Lisa Tuvesson; [2023]
    Nyckelord :Ethics; code of conduct; accountability; formal management; informal management; Etik; uppförandekod; ansvarstagande; formell styrning; informell styrning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ansvarstagande för att följa organisationers uppförandekod skapas bland medarbetarna i organisationen. Metod: Studien är kvalitativ med abduktiv ansats och består av en förstudie och åtta semi-strukturerade intervjuer med medarbetare på en svensk bank. LÄS MER

  5. 20. Generating Value Using Predictive Analysis in E-retail : A Case Study on How Predictive Analysis Affords Value-Generating Actions

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Isak Emitslöf; [2023]
    Nyckelord :E-retail; e-commerce; predictive analysis; predictions; technical affordance; value-generation; constraints theory;

    Sammanfattning : Information systems and information technology are rapidly evolving, and the usage of it at the same pace. In different fields, predictive analysis is used daily. Within the area of e-retail, referring to online retailing, it is used for personalisation and as decision support. LÄS MER