Sökning: "customer knowledge Management"
Visar resultat 21 - 25 av 631 uppsatser innehållade orden customer knowledge Management.
21. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER
22. Incorporating Sustainability into Organizational Culture: An Exploration of Challenges and Solutions in the Swedish Banking Sector
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sustainability has emerged as a critical aspect of business operations globally, encompassing environmental impact, social responsibility, and governance factors. With its ability to allocate financial resources, the banking sector plays a unique role in achieving global sustainability goals. LÄS MER
23. Professionaliseringen av svenska redovisningskonsulters yrkesroll : En kvalitativ innehållsanalys baserad på redovisningskonsultsbranschens facktidskrifter.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Yrkesrollen redovisningskonsult har förändrats under de senaste två decennierna i Sverige, särskilt gällande branschorganisationernas utformande av titeln Auktoriserad Redovisningskonsult. Tillhörande titeln finns examinationsprov, teoretiska och praktiska krav samt branschspecifika standarder att följa. LÄS MER
24. Exploratory Innovations and Exploitation of Knowledge after Large Scale Agile Transformation : A Case Study at an Energy Utility R&D Department
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Many organizations from and outside of the IT industry are trying to implement Agile in their ways of working via large scale transformations. The organizations feels the need to become Agile in order to increase their client satisfaction, deliver their product faster, and compete in the rapidly changing market. LÄS MER
25. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER