Sökning: "customer knowledge Management"

Visar resultat 21 - 25 av 631 uppsatser innehållade orden customer knowledge Management.

  1. 21. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  2. 22. Incorporating Sustainability into Organizational Culture: An Exploration of Challenges and Solutions in the Swedish Banking Sector

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anila Birinxhiku; Melina Hägerö; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Organizational culture; Change management; Challenges; Solutions; Swedish banking sector; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sustainability has emerged as a critical aspect of business operations globally, encompassing environmental impact, social responsibility, and governance factors. With its ability to allocate financial resources, the banking sector plays a unique role in achieving global sustainability goals. LÄS MER

  3. 23. Professionaliseringen av svenska redovisningskonsulters yrkesroll : En kvalitativ innehållsanalys baserad på redovisningskonsultsbranschens facktidskrifter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Emma Karlsson; Kristin Petersson; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultant; profession; certification; commercialism; FAR; Srf konsulterna; certified accounting consultant; qualitative content analysis; Redovisningskonsult; profession; auktorisation; kommersialism; FAR; Srf konsulterna; auktoriserad redovisningskonsult; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Yrkesrollen redovisningskonsult har förändrats under de senaste två decennierna i Sverige, särskilt gällande branschorganisationernas utformande av titeln Auktoriserad Redovisningskonsult. Tillhörande titeln finns examinationsprov, teoretiska och praktiska krav samt branschspecifika standarder att följa. LÄS MER

  4. 24. Exploratory Innovations and Exploitation of Knowledge after Large Scale Agile Transformation : A Case Study at an Energy Utility R&D Department

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Firas Daraiseh; [2023]
    Nyckelord :Agile Manifesto; Agile Principles; Large Scale Agile Transformation; Innovation; Organizational Ambidexterity; Knowledge Transfer.; Agilt manifest; agila principer; stor skala agil transformation; innovation; organisatorisk ambidextri; kunskapsöverföring.;

    Sammanfattning : Many organizations from and outside of the IT industry are trying to implement Agile in their ways of working via large scale transformations. The organizations feels the need to become Agile in order to increase their client satisfaction, deliver their product faster, and compete in the rapidly changing market. LÄS MER

  5. 25. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER