Sökning: "brand building"

Visar resultat 1 - 5 av 510 uppsatser innehållade orden brand building.

  1. 1. Temperature distribution in air tight cavities of steel framed modular buildings when exposed to fire

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser; Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Elin Bergroth; Greta Torstensson; [2019]
    Nyckelord :Cavities; fire furnace; fire test; modular building; steel; TASEF; Brandugn; brandtest; hålrum; modulbyggnader; stål; TASEF;

    Sammanfattning : A common way to construct large buildings is by assemble prefabricated modules around a load bearing steel construction. However, if a fire occurs these buildings can be subject to a rapid fire spread due to its cellular nature. LÄS MER

  2. 2. "Do you want to be on my Instagram?" - A qualitative study of how companies collaborate with influencers

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elin Wastesson; Filippa Granting; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Celebrity Endorsement; Network Theories; Relationships;

    Sammanfattning : Influencer marketing is booming among marketing practitioners across the globe. Only in Sweden the spend on influencer marketing was 660 million SEK in 2017, a 33 percent increase from previous year and a proof of the strong interest. However, little research has explored how companies actually work with influencers. LÄS MER

  3. 3. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jessica Hedström; Sara Rydhard; [2019]
    Nyckelord :Filmtourism; filmtourists; destination brands; storyline; storytelling; commercialisation; image; place identity; Filmturism; filmturister; destinationsvarumärken; storyline; storytellning; kommersialisering; image; platsidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER

  4. 4. När Mumin kom till stan : En kritisk diskursanalys av insändare i en lokaltidning gällande etableringen av ett Muminland på Skutberget

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Julia Snäll; Robin Johansson; [2019]
    Nyckelord :Muminlandet; Nya Wermlands-Tidningen; Skutberget; Karlstads kommun; kritisk diskursanalys; varumärke; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på hur diskursen kring det planerade Muminlandet i Karlstad såg ut på lokaltidningen Nya Wermlands-Tidningens insändarsidor. Skutberget är idag en plats för bad, friluftsliv och motion. Under 2017 presenterade Karlstads kommun en förstudie om en eventuell etablering av ett Muminland på platsen. LÄS MER

  5. 5. Analytisk dimensionering av brandsektioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brand

    Författare :Johannes Priebe; [2019]
    Nyckelord :Brandsektion; byggregler; brandvägg;

    Sammanfattning : Enligt Boverkets Byggregler 26 (BBR) kapitel 5:56 ska stora byggnader utformas så att omfattande brandspridning inom byggnaden begränsas. Det tillhörande allmänna rådet säger att detta bör uppfyllas genom att utforma byggnader med brandceller, brandsektioner, brandtekniska installationer eller en kombination av dessa. LÄS MER