Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Ett hållbart campus : Verksamhetens påverkan på energianändningen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta examensarbete ser över energianvändningen i tre av byggnaderna på KTH:s campus på Valhallavägen under fyra månader 2019 och motsvarande månader 2020. Byggnaderna som innefattas i studien är A0043003 (huvudbyggnaden), A0043038 (M-byggnaden) och A0043032 (U-huset). LÄS MER
2. Environmental Performance of the Försäkringskassan IT Infrastructure : A Green-IT case study for the Swedish Social Insurance Agency
Master-uppsats, Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggandeSammanfattning : This Green IT case study commissioned by Försäkringskassan (FK), the Swedish National Social Insurance Agency, quantifies the environmental performance of the IT infrastructure (IT-IS) in use during 2010 in a lifecycle perspective. Adopting a system view in Green IT analysis can mitigate risks of problem shifts. LÄS MER
3. UBs Publika Datormiljö : En studie av Universitetsbibliotekets datorer och datorsalar
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Gymnasielärares attityder till tekniska hjälpmedel i matematikundervisningen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Vid en internationell jämförelse ligger Sverige efter andra länder beträffande användandet av tekniskahjälpmedel i matematikundervisningen. Syftet med examensarbetet är att belysa vilka attityder till användandetav tekniska hjälpmedel som finns bland gymnasielärare. LÄS MER
5. Attityder till IT bland historielärare på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar hur gymnasielärare i historia ser på IT som ett pedagogiskt redskap. Genom en kvalitativ undersökning med intervjuer samt en kvantitativ undersökning med 103 respondenter fann jag att en stor del av dessa lärare använder IT i sin undervisning, hur ofta de använder IT som ett pedagogiskt redskap varierar. LÄS MER