Sökning: "digitala verktyg religionskunskap"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden digitala verktyg religionskunskap.

  1. 6. Värdegrundsarbetet, hur ska vi göra? : Hur väl förberedda är religionslärarstudenter på Malmö Universitet för arbetet med värdegrunden?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Arlinda Sokoli; Per Edén; [2021]
    Nyckelord :Värdegrundsarbete; Lärarstudenter; Religion; Fenomenologi;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka huruvida lärarstudenter samt nyligen examinerade lärare inom ämnet religionskunskap upplever att ämneslärarutbildningen mot grundskolans senare år samt gymnasieskolan förberett dem för att arbeta med skolans värdegrund. Studien berör vilka pedagogiska verktyg lärarstudenter anser att lärarutbildningen förser dem med samt hur dessa lärarstudenter och nyexaminerade lärare upplever att de kan arbeta med värdegrundsfrågor i sin undervisning. LÄS MER

  2. 7. Hur digital undervisning påverkar elevernas inlärning i religionskunskap under en pandemi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Bella Zarg; [2020]
    Nyckelord :Digital verktyg; Religionskunskap; Distansundervisning; Pandemi; Digitalisering och religionsundervisning.;

    Sammanfattning : I allt fler skolor ser man hur digitala verktyg mer och mer implementeras i varje ämne. Vissa lärare använder sig mer av digitala verktyg i sin undervisning än andra lärare som inte använder det lika frekvent. LÄS MER

  3. 8. ”Jag ser det som en buffé av möjligheter för mig i mitt klassrum” : En kvalitativ studie av fyra gymnasielärares uppfattningar om digitala medier och verktyg i undervisningen i religionskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Zetréus; [2019]
    Nyckelord :Digitaliseringen; Digitala medier; Digitala verktyg; Digitala läromedel; Digital kompetens; Undervisningsmodellen; Gymnasielärare; Religionskunskap; Digilär.;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en kvalitativ analys av fyra lärares, som undervisar i religionskunskap på gymnasiet, uppfattningar och åsikter av att undervisa med digitala medier och verktyg i undervisningen. Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka digitala medier och verktyg som används av fyra gymnasielärare, som arbetar på två olika skolor i samma kommun, i deras undervisning i religionskunskap. LÄS MER