Sökning: "dubai ekonomi"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden dubai ekonomi.

  1. 6. The Internationalization Process of UK based Small and Medium Enterprise : The Implementation of Global Marketing Program

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :HANDE CIRAK; GHUSEN NABIL CHAALAN; [2010]
    Nyckelord :‘Internationalization’‚ Implementation of global marketing program’‚ ‘OnDemand Group’‚ ‘Organizational Changes’;

    Sammanfattning : The effects of globalization have changed the global market rules which encourage many firms to expand their sales to foreign markets with the aim of entering new and potential profitable market. OnDemand Group (ODG) ‚ UK Based Company that focuses on content management on the platforms of operators’ music and video‚ has already seen the advantages by entering 24 different country markets and now by entering to Dubai market which is the opportunity for ODG to move to Middle East market. LÄS MER

  2. 7. Dubai - en hållbar idé? : En inblick i hållbar utveckling och en unik region.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för livsvetenskaper

    Författare :Amir Hafiz; [2009]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; sociala och ekonomiska dimensioner; humanekologi;

    Sammanfattning : Studien grundar sig i hållbar utveckling anpassat på ett samhälle i form av Dubai. Den behandlar den hållbara utvecklingen och problematiserar Dubai som ett hållbart koncept. Den framhåller olika delar i ett samhälle som är viktiga att ta hänsyn till. Dessa områden redovisas och diskuteras kring. LÄS MER

  3. 8. Kulturens påverkan på marknadsföring - en fallstudie av UPS Dubai och UPS Sverige

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Johan Gustafsson; Adam Östling; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; Kultur;

    Sammanfattning : I vår allt mer globaliserade värld, som kännetecknas av ökad världshandel, integrerade ekonomier och landsgränser som suddas ut, krävs en allt större kunskap om hur länder skiljer sig åt. En marknad som på senare tid, då främst under 2000-talet, varit ledande när det gäller globalisering, teknologisk utveckling och inte minst inom byggsektorn är Dubai, Förenade Arabemiraten. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Judith Vitense; Mary Chitgar; [2008]
    Nyckelord :Keywords: Global Brand; Restricted Market; Brand Equity; Brand Awareness; Product and Promotion Strategies; Involvement Theory; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to analyze and evaluate essential prerequisites for companies and corporations aiming at marketing global brands in a restricted market. Method: The investigation strategy used for this essay was to perform a case study on the Islamic Republic of Iran. LÄS MER

  5. 10. Etablering i Dubai. En fallstudie om en svenskbanks möjligheter på en marknad med en stark växande ekonomi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helya Mehrabi; [2008]
    Nyckelord :Utlandsetablering; Dubai; nätverk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte i denna uppsats är att undersöka om Dubai kan vara en potentiell marknad för Swedbank och detta kommer att göras genom en jämförelse med etableringsprocessen i Kina. Vi vill även poängtera att vi genom denna undersökning kommer fokusera på sökningsfasen som är början på ett företags ingångsfas på en ny marknad. LÄS MER