Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hållbar förändring? : En studie av två olika arbetslags förutsättningar att genomföra policyförändring på gymnasiets Försäljnings- och Serviceprogram

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Elin Harring; [2023]
    Nyckelord :Försäljning- och serviceprogrammet; enactment; Handel och hållbar utveckling; kollegialt lärande; lärande organisation; policyförändring; undervisning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar frågan om hur ny policy kan genomföras i ett arbetslag och vilka förutsättningar för genomförandet som föreligger på individ-, grupp- och skolnivå. Uppsatsen behandlar även hur skolledare och lärare beskriver förändringen och vilka strategier lärare har för att genomföra policyförändringar. LÄS MER

  2. 2. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  3. 3. “Less Is More, Forget The Mass” : An Explorative Study on Product Transformation Strategies for Subscription-first Newspapers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isabella Frank; [2018]
    Nyckelord :Newspapers; business models; subscription; online revenue; readership; online journalism;

    Sammanfattning : The competitive market of the newspaper industry has undergone considerable changes driven by new technology, the internet and changing audience behavior. The industry is facing two current crises, the decline in print and advertising revenues, and at the same time, the growth of free online content. LÄS MER

  4. 4. Belöningssystem : Ett individuellt belöningssystem som skapar kollektiv motivation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Malin Dalborg; Fanny Lundberg; [2015]
    Nyckelord :Belöningssystem; motivation;

    Sammanfattning : Personalen inom tjänstesektorn utgör den största kostnaden för företagen samtidigt som de är deras största tillgång. Av den anledningen har medarbetarens kompetens, värderingar, ansvar och, framförallt, motivation blivit alltmer viktiga för företagen. LÄS MER

  5. 5. The Business Insight Index – Evaluating Customer Insights through Hybrid Models

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Bratel; [2015]
    Nyckelord :Data mining; customer insights; cluster analysis; decision trees; evaluation measures; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Customer segmentation and target analysis are two essential tasks when identifying a company’s customers. To perform these tasks, this thesis develops and applies hybrid data-mining models, integrating clustering and decision trees. LÄS MER