Sökning: "formal and informal language"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden formal and informal language.
1. Actitudes de los profesores de ELE en Suecia hacia el uso de diferentes propuestas de lenguaje inclusivo
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Este estudio evalúa actitudes lingüísticas de profesores de español como lengua extranjera en Suecia hacia formas de género neutral en diferentes contextos y formatos, centrándose en las innovaciones morfológicas -e, -x, -@ así como en el desdoblamiento. Igualmente, compara la actitud entre profesores de lengua materna española y sueca. LÄS MER
2. Analysing the Internal Communication in Organisation in the Context of Hybrid Model Working from Perspectives of Leaders and Followers
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The COVID-19 pandemic kept the world closed for a long time, and its effects affected everyone. Even large organisations could not escape these changes, but it was mandatory for them to come up with new ways, how the working conditions that prevail in offices can be transferred to people`s homes, so that remote working would be possible. LÄS MER
3. Språkliga uttryck i en digital miljö : En jämförande tematisk analys av språkliga uttryck på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Tillväxten av sociala medier är väletablerad, idag kommunicerar vi inte bara ansikte mot ansikte, utan även via våra sociala medier. Målet med studien är att öka förståelsen för hur interaktion i kommentarsfält kan skilja sig åt mellan två plattformar kan kunskapen om plattformsdialekter öka. LÄS MER
4. Gånger lika med produkt – det är frågan : En studie om lärares användande av det informella vardagsspråket och det formella matematikspråket
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study was based on our common interest in teachers’ use of language in algebra teaching. The purpose of the study is to investigate the teachers’ use of concepts in algebra teaching and to gain in-depth knowledge of how the teachers use formal mathematical language and informal everyday language. LÄS MER
5. Det heter addera inte plussa! : En kvalitativ studie om lärarens användning av formellt och informelltmatematiskt språk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This thesis was based on two research questions, with the purpose of examining how teachers use formal and informal mathematical language in their teaching. The theory used in my starting points is the sociocultural perspective, considering that knowledge and learning take place in some form of the proximal development zone. LÄS MER