Sökning: "grafiskt gränssnitt"

Visar resultat 31 - 35 av 115 uppsatser innehållade orden grafiskt gränssnitt.

  1. 31. Mjukvara för mätning av etanolhalt i våt- och torrgas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustaf Björkén; [2018]
    Nyckelord :Software; reference instrument; ethanol content; simulator solution; calibration; Mjukvara; referensinstrument; etanolhalt; simulatorlösning; kalibrering;

    Sammanfattning : På Nationellt Forensiskt Centrum (NFC) i Linköping, sker årligen kalibrering av de bevisinstrument som idag används vid trafiknykterhetskontroller i Sverige, Norge och Finland. Vid kalibreringen används en simulatorlösning som har beretts internt på NFC. LÄS MER

  2. 32. Styrsystem för utvinning av Solvärme

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Sven Jonsson; Panagiotis Tioukalias; [2018]
    Nyckelord :CAN; Solvärme; Styrsystem; RPi;

    Sammanfattning : Inledning ASV Solar har sett en brist på dagens styrsystem för anläggningar vid utvinning av solvärme. De önskar då ett system som klarar av att styra separata panelsektioner, är skalbart och har ett användarvänligt webbgränssnitt. LÄS MER

  3. 33. Single cylinder research engine multi-spark ignition system

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Andreas Lius; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta projekt presenteras ett arbete där en serieproducerad 5 cylindrig motor med gasdrift modifieras till drift på enbart en cylinder. En konceptstudie genomförs där för och nackdelar vägs mot varandra där sedan ett koncept implementeras. LÄS MER

  4. 34. Visual Debugging of Dataflow Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Fanti Machmount Al Samisti; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Big data processing has seen vast integration into the idea of data analysis in live streaming and batch environments. A plethora of tools have been developed to break down a problem into manageable tasks and to allocate both software and hardware resources in a distributed and fault tolerant manner. LÄS MER

  5. 35. Effektiviteten av färg kontra storlek på cirklar för att kommunicera styrka i tangentryckningar i spelmiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Gabriel Ulander Voltaire; Carl Liljedahl; [2017]
    Nyckelord :Visual; Perception; Color; Brightness; Shape; Game;

    Sammanfattning : Denna studie har gått ut på att studera hur färg och storlek på cirklar påverkar hur hårt man trycker på tangenter i olika spelversioner. Vi har skapat tre versioner av ett spel där användaren skulle översätta cirklars utseende genom att trycka olika hårt på tangenter. LÄS MER