Sökning: "indelning av produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden indelning av produkter.

  1. 1. Biobaserade barriärmaterial : källor, materialegenskaper och användningsområden

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Lovisa Nilsson; [2018]
    Nyckelord :biobaserad plast; livsmedelsförpackning; barriäregenskaper; funktionella barriärer; polysackarider;

    Sammanfattning : Plast är ett begrepp som innefattar flertalet material och de används inom många områden. Konventionell plast baseras på fossila resurser vilket är en icke-förnyelsebar källa och problematik som lyfts fram med konventionell plast är kolavtrycket och det avfall som plastindustrin bidrar till. LÄS MER

  2. 2. Tjuvjakt och bevarande av giraffer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biomedical Sciences and Veterinary Public Health

    Författare :Alexandra Valfridsson; [2018]
    Nyckelord :giraff; tjuvjakt; giraffe camelopardalis; bevarande; nätgiraff; rothschild giraff;

    Sammanfattning : Giraffen är väldens högsta landlevande däggdjur och förekommer i vilt tillstånd på Afrikas savanner söder om Sahara. De lever solitärt eller i ostabila, små hjordar och konkurrerar inte med andra arter om födan vilken huvudsakligen består av blad från träd och buskar av arten Acacia. Spp. LÄS MER

  3. 3. Att vara eller att inte vara personlig? : En kvantitativ studie om influencermarknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabella Boström; Josefin Hasselqvist Haglund; [2018]
    Nyckelord :Attitude Toward the Ads; influencermarknadsföring; influencer; storytelling; informativt; emotionellt; rationellt;

    Sammanfattning : Influencermarknadsföring är en ny sorts marknadsföringsstrategi som har förändrat dynamiken i hur företag arbetar idag. Många företag använder sig av mediapersonligheter, så kallade influencers, på sociala medier för att göra reklam för sina produkter. LÄS MER

  4. 4. Guilty until proven? : Nanomaterial i konsumentprodukter som sociovetenskapligt dilemma.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Caroline Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Nanotechnology; nanomaterials; consumer products; risk perception; science literacy; socioscientific issues.; Nanoteknologi; nanomaterial; konsumentprodukter; riskperception; naturvetenskaplig allmänbildning; sociovetenskapliga dilemman.;

    Sammanfattning : Nano materials can today be found in a wide range of consumer products and the number of new products on the market is expected to inrease. In the shadow of hope for nano materilas potential in various applications, low awareness of its health and environmental risks is hiding. LÄS MER

  5. 5. Venture Capital investeringar i Cleantech-bolag i Sverige : Klassificering och kategorisering av svenska Cleantech- bolag

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Daniel Rask; [2010]
    Nyckelord :Venture Capital; Cleantech;

    Sammanfattning : Sammanfattning Under 2000-talet har hotet mot miljön och klimatet nått oss med stormsteg och en omställning till ett hållbart samhälle är ett krav och omställningen förväntas bli lång. I ljuset av miljöhotet utvecklas nya investeringssektorer med fokus på att stilla den ökande efterfrågan på produkter och tjänster som minskar miljöpåverkan, en av de mest populära investeringssektorerna med fokus på miljön är Cleantech. LÄS MER