Sökning: "indoor physical environment"

Visar resultat 6 - 10 av 126 uppsatser innehållade orden indoor physical environment.

  1. 6. Förskolans fysiska inomhusmiljö : En kvalitativ studie om hur förskollärare planerar och utformar förskolans fysiska inomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Arunee Phunphan; Zahraa Alis Abas; [2023]
    Nyckelord :Barn; barns delaktighet; förskollärare; förskolans fysiska inomhusmiljö; handlingserbjudanden; utforma miljön;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärarna utformar och strukturera den fysiska inomhusmiljön, men även i vilken grad barnen ges möjlighet att vara delaktiga i utformningen av miljön. Utifrån vårt syfte valde vi en kvalitativ studiedesign med semistrukturerade intervjuer med åtta förskollärare som arbetar på kommunal eller fristående förskola. LÄS MER

  2. 7. Ray-tracing Based Investigations on the Deployment of RISs in Indoor Scenarios

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Swaroop Divya Sai Prem Nambala; Dexin Kong; [2023]
    Nyckelord :Reconfigurable intelligent surface; RIS; optimization; Ray-tracing; Mixed integer linear programming MILP ; Complex impulse response; Wireless Insite.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Reconfigurable intelligence surface (RIS) is a promising candidate technology for future 6G wireless communication systems. In existing communication systems, the network operators are unable to control the propagation environment, which causes significant limitations on communication performance. LÄS MER

  3. 8. Förskolans inomhuslekmiljö : En intervjustudie med förskollärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Tanakorn Pongsawad; [2023]
    Nyckelord :Play; materials; play environment; Lek; material; lekmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärarnas tankar kring inomhusmiljöns betydelse för att stimulera barns lek. Barns utveckling och lärande påverkas av förskolans miljö visas i tidigare forskning. Studien har använt kvalitativa semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  4. 9. Inomhusmiljö som grund till barns utveckling och lärande : En intervjustudie om hur förskolläraren förhåller sig till och arbetar med den fysiska inomhusmiljön i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gabriela Dedaj; [2023]
    Nyckelord :erfarenheter; förskollärarens förhållningsätt; inomhusmiljö; learning by doing; lärmiljö; lärande; utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka förskollärarnas förhållningsätt till den fysiska inomhusmiljön i förskolan och hur de arbetar med den för att främja barns utveckling och lärande.   John Deweys teori om barns lärande har varit den teoretiska utgångspunkten i denna studie. LÄS MER

  5. 10. Förskolans fysiska lärmiljö inomhus : En kvalitativ studie om hur lärmiljön främjar barns lust till att leka och lära

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Camilla Eriksson; Rebecca Rothman; [2023]
    Nyckelord :Förskola; lek och lärmiljö;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förskolans fysiska lärmiljö inomhus och hur förskollärare anpassar lärmiljön för att främja lust till lek och lärande för barnen. Studien avser även att synliggöra vad förskollärare utgår från vid skapandet av lärmiljöer. LÄS MER