Sökning: "inline strålspårning"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden inline strålspårning.

  1. 1. Improving Ray Tracing Performance with Variable Rate Shading

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alexander Dahlin; [2021]
    Nyckelord :Ray Tracing; Variable Rate Shading; Rendering; Real-Time; Reflections; Strålspårning; Variable Rate Shading; Rendering; Realtid; Reflektioner;

    Sammanfattning : Background. Hardware-accelerated ray tracing has enabled ray traced reflections for real-time applications such as games. However, the number of rays traced each frame must be kept low to achieve expected frame rates. LÄS MER

  2. 2. A Performance Comparison of Dynamic- and Inline Ray Tracing in DXR : An application in soft shadows

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Joakim Sjöberg; Filip Zachrisson; [2021]
    Nyckelord :dynamic ray tracing; inline ray tracing; hard shadows; soft shadows; rendering; dynamisk strålspårning; inline strålspårning; hårda skuggor; mjuka skuggor; rendering;

    Sammanfattning : Background. Ray tracing is a tool that can be used to increase the quality of the graphics in games. One application in graphics that ray tracing excels in is generating shadows because ray tracing can simulate how shadows are generated in real life more accurately than rasterization techniques can. LÄS MER