Sökning: "instrumentspel"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet instrumentspel.

  1. 11. Stökigt på musiken?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Linda Sohlberg; [2012]
    Nyckelord :musikpedagogik; musikundervisning; musikämnet; musiklärare; klasslärare;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om musiklärare och klasslärare i år 1 – 3 reagerar på och agerar mot olika eller liknande ordningsproblem. Metoden som använts är observation och urvalet av deltagare är lärare och elever i fem olika klasser. LÄS MER

  2. 12. ”VÅGA DIREKT” Ett musikaliskt fortbildningspaket för pedagoger inom förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Caroline Hernberger; Magnus Stranne; [2011]
    Nyckelord :Fortbildning; musik; förskola; barnrösten;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är skapande och utvärdering av ett musikaliskt fortbildningspaket som riktar sig tillpedagoger inom förskolan. Paketet är utvecklat på en musikaliskt grundläggande nivå och riktar sig till de somhar lite eller ingen musikalisk erfarenhet. Vi vill med detta paket uppmuntra till mer instrumentspel med barnen iförskolan. LÄS MER

  3. 13. "... med sång och rytm och lite sånt här" : förberedande musikundervisning i musik- och kulturskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Anna Ahlström; Maria Brehwens; [2011]
    Nyckelord :FU; förberedande undervisning; musikskolor; kulturskolor; obligatorisk blockflöjt;

    Sammanfattning : Vår undersökning handlar om hur man inom svenska musik- och kulturskolor arbetar med förberedande musikundervisning och hur förberedande undervisning har sett ut genom tiderna. Vi har undersökt vilka mål skolorna har för verksamheten, samt vad de anser vara förberedande. Metoden har varit kvalitativa och strukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 14. Musik för alla : Undervisning i musik för elever med funktionshinder och flerfunktionshandikapp på tränings- och särskolan

    M1-uppsats, Institutionen för estetiska ämnen

    Författare :Herman Norén; [2010]
    Nyckelord :Arbetssät; träningskola; särskola; elever med funktionshinder;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka metoder och uppfattningar musiklärare som undervisar elever med funktionshinder och flertilläggshandikapp så som ADHD, autism och Downs syndrom på tränings- och särskolan har och använder sig av i sitt dagliga arbete. Studien fokuserar på undervisningen i kurserna musik och estetiskverksamhet (här har bara musik studerats, ej dans, drama, bild eller slöjd). LÄS MER