Sökning: "särskilt måttfull marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden särskilt måttfull marknadsföring.

  1. 1. Måttfullhetskravet i spellagen "Spela om konsumentskyddet, helt utan registrering. Succétaktiken!"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Ivar Winberg; [2022]
    Nyckelord :Måttfullhetskravet; måttfull marknadsföring; särskilt måttfull marknadsföring; spellagen; spelreklam; casionoreklam; marknadsföring; konsumentskydd; självreglering.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Spelreklam utgör idag en majoritet av all marknadsföring som sker. Måttfullhetskravet i spellagen utgör ett krav att spelaktörer ska iaktta måttfullhet vid marknadsföring av spel till konsumenter. Måtfullhetskravet har idag en vägledning som innebär rekommendationer och riktlinjer. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever konsumenter spelbolagens marknadsföring? : En kvalitativ studie om spelbolagens marknadsföring och hur den upplevs inom olika generationer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Friis-Liby; Jacob Cressy; [2020]
    Nyckelord :Marketing; online gambling; generation X; generation Y; marketing channels; traditional media; social media.; Marknadsföring; spel; generation X; generation Y; marknadsföringskanaler; traditionella medier; sociala medier.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur konsumenter ser på spelbolagens marknadsföring generellt men i synnerhet inom generationerna X&Y. Studien har genomförts med en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer med åtta informrmanter, fyra från generation X och fyra från generation Y. LÄS MER

  3. 3. En studie av spellagens måttfullhetskrav - Ett krav under förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Alexander Danielsson; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Marknadsföringsrätt; Spellag 2018:1138 ; Lotterilag 1994:1000 ; Måttfullhet; Måttfullhetskrav; Spel; Onlinespel; Lotteri; EU; EU-rätt; Inre marknad; Fri rörlighet; Tjänst; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : Increased advertising for gambling services came as an effect of the re-regulation of the Swedish gambling market. According to the Swedish gambling law there is a requirement to observe moderation when marketing gambling services to consumers. LÄS MER