Sökning: "särskilt måttfull marknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden särskilt måttfull marknadsföring.
1. Måttfullhetskravet i spellagen "Spela om konsumentskyddet, helt utan registrering. Succétaktiken!"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Spelreklam utgör idag en majoritet av all marknadsföring som sker. Måttfullhetskravet i spellagen utgör ett krav att spelaktörer ska iaktta måttfullhet vid marknadsföring av spel till konsumenter. Måtfullhetskravet har idag en vägledning som innebär rekommendationer och riktlinjer. LÄS MER
2. Hur upplever konsumenter spelbolagens marknadsföring? : En kvalitativ studie om spelbolagens marknadsföring och hur den upplevs inom olika generationer.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur konsumenter ser på spelbolagens marknadsföring generellt men i synnerhet inom generationerna X&Y. Studien har genomförts med en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer med åtta informrmanter, fyra från generation X och fyra från generation Y. LÄS MER
3. En studie av spellagens måttfullhetskrav - Ett krav under förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Increased advertising for gambling services came as an effect of the re-regulation of the Swedish gambling market. According to the Swedish gambling law there is a requirement to observe moderation when marketing gambling services to consumers. LÄS MER